Communicatie
IJzersterke merk- en communicatiestrategieën, campagnes en (digitale) media: hoe zorg je met effectieve content en een briljante branding dat je het gedrag van je doelgroep beïnvloedt? Na de hbo-opleiding Communicatie geef je merk- en communicatieadvies dat werkt, en weet je welke (digitale) media je inzet om jouw verhaal te vertellen. Binnen én buiten je organisatie. Ga jij voor de allround-variant? Of kies je voor een van de specialisaties: Journalistiek of Media & Entertainment Management.
Ga bijvoorbeeld aan de slag als communicatiespecialist, PR-adviseur, contentmanager of tekstschrijver. Of start je eigen onderneming!
Wil jij de communicatiewereld veroveren en je bezighouden met moderne aspecten zoals influencer marketing, social media, en zelfs het gebruik van AI voor contentcreatie? Onze bacheloropleiding Communicatie opent de deur naar dit dynamische vakgebied. Hier leer je niet alleen de kunst van het vertellen van verhalen voor bedrijven en merken, maar ook hoe je deze verhalen verpakt in frisse en aantrekkelijke content die aansluit bij jouw doelgroep. Bovendien verdiep je je in boeiende onderwerpen als merkenbeleid, marketingcommunicatie en corporate communicatie
Past deze opleiding bij jou?
Tio’s hbo-opleiding Communicatie leidt je op tot allround communicatiespecialist. Herken jij jezelf in één of meer van deze eigenschappen? Dan is deze studie iets voor jou! Ben jij:
Herken jij jezelf in bovenstaande eigenschappen? is communicatie iets voor jou? Bekijk voor meer informatie het studieprogramma. Of kom sfeer proeven en maak kennis met studenten en docenten van deze opleiding op de open dag.
Specialisaties binnen Communicatie
Naast de algemene variant, de allround-opleiding Communicatie, kun je je ook specialiseren. Bijvoorbeeld in de richting:
Waarom kiezen studenten voor hbo Communicatie?
- Je studeert aan de beste hogeschool van Nederland, die staat voor persoonlijk, excellent en ondernemend onderwijs.
- Je kunt bij Tio versneld studeren: hbo-bachelor in 3 jaar en hbo-ad in 2 jaar.
- In kleine klassen van gemiddeld tien studenten heb je bij Tio 24-26 contacturen per week.
- Je duikt meteen de echte wereld in! Tijdens projecten, stages en businesscases ontwikkel je de skills die je tijdens je hele carrière inzet.
- Je specialiseert je in branding en campaigning: van corporate communicatie tot catchy campagnes. Je ontwikkelt concepten, doet aan storytelling en denkt na over hoe je het onder de aandacht brengt.
- Door Tio's samenwerking met o.a. Logeion, Ecommercen Foundation en MWG sluit het studieprogramma naadloos aan bij de laatste trends en ontwikkelingen.
- Bij Tio ben je geen nummer, er is veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en begeleiding.
Na de studie
Je kunt veel kanten op met je hbo-diploma Communicatie. Wat dacht je bijvoorbeeld van PR- of communicatieadviseur, accountmanager bij een bedrijf als Bol.com of ga aan de slag als contentmanager bij G-Star. Wil je weten wat je allemaal kunt worden? Bekijk dan hier je baankansen!