Studieprogramma
Met de Master of Business Administration en specialisatie in Commercieel Management zet je binnen een jaar een mastertitel achter je naam. Vergroot je analytische skills, verdiep je kennis en maak de vertaalslag naar de praktijk.
Je begint het studiejaar met het kernprogramma (24 EC). Daarna sla je je eigen weg in tijdens het specialisatieprogramma van Commercieel Management (18 EC). In de laatste fase van de opleiding (18 EC) volg je een developmentprogramma en doe je een afstudeeronderzoek binnen je specialisatie. Heb je jouw modules en projecten succesvol doorlopen? Dan heb je jouw MBA-getuigschrift op zak, met hierop een aantekening van jouw specialisatie Commercieel Management.
Commercieel Management specialisatie
Ontwikkel je commerciële kwaliteiten en leer hoe je marketing- en communicatietools strategisch inzet voor meer omzet én duurzame klantrelaties. Je vergroot je kennis op het gebied van informatiemanagement en -technologie, en weet je hoe je de bedrijfsprocessen zo winstgevend mogelijk inricht. Ook werk je aan jezelf en je leiderschapskwaliteiten.
- Informatiemanagement
- Strategisch marketingmanagement
- Persoonlijk leiderschap
Kernprogramma
Het kernprogramma vormt de basis van deze masteropleiding. Tijdens het kernprogramma van de MBA verbreed en verdiep je de kennis en vaardigheden om een organisatie succesvol te runnen, als manager of ondernemer. Wat zijn de belangrijkste ingrediënten voor succes? Je krijgt modules op het gebied van:
Financieel Management
Van multinational tot eenmanszaak: elk bedrijf functioneert het best met een kerngezonde financiële balans. Plannen, budgetteren en rapporteren zijn overal onmisbaar. Financieel management is breed, interessant en altijd relevant.
Persoonlijk Leiderschap
Jij ontwikkelt jezelf als professional, leider en persoon. Jouw eigen ambities, kennis en vaardigheden zijn immers de basis voor toekomstig succes. Wie ben je, waar ben je goed in, en waar wil je heen?
Human Resource Management
Het is essentieel om kennis te hebben van de organisatie, zorg te dragen voor personeel en maatschappelijk betrokken te zijn. Een goed beleid op dit gebied is een kernonderdeel van een succesvolle organisatie.
Strategisch Management
Met strategisch management leer je de beste manier om een (langetermijn)strategie voor een bedrijf te bepalen en je doelen op de meest effectieve manier te bereiken. Hoe maak jij als ondernemer of manager de beste strategische keuzes?
Operations Management
De succesvolle uitwerking van je strategieën bereik je door operations management. In deze module leer je procesmatig denken, te zorgen dat je bedrijf efficiënt en effectief functioneert en de hogere doelen van je organisatie te bewaken.
Modules Modules Financieel Management6 ECPersoonlijk Leiderschap6 ECHuman Resource Management6 ECStrategisch Management6 ECOperations Management6 ECModulesFinancieel Management6 ECHuman Resource Management6 ECOperations Management6 ECModulesPersoonlijk Leiderschap6 ECStrategisch Management6 ECInternationale studiereis
Eén van de mooiste onderdelen van Tio’s hbo-masteropleiding is de internationale studiereis. Tijdens deze reis verbreed je je horizon en netwerk, maak je kennis met internationale bedrijven en leer je je mede-MBA’ers nog beter kennen.Developmentprogramma
Hoe heeft de MBA je tot nu toe geïnspireerd? En waar ben je nog nieuwsgierig naar? Voordat je begint met je afstudeeronderzoek volg je Tio’s developmentprogramma. Tijdens dit programma schrijf je een essay over je keuze voor de MBA, jouw specialisatie en onderwerpen die wil onderzoeken. Het is immers het meest waardevol als je onderzoek doet naar iets waar je oprecht door verwonderd bent. Ook zet je op papier hoe je na de studie verder wilt.
Je start dit programma met de Researchweek. Hier leer je de onderzoeksvaardigheden en skills die je nodig hebt voor het afstuderen: je duikt in de wereld van theoretische kaders, onderzoeksmethoden, dataverzameling en de analyse daarvan. Op naar een mooi en kwalitatief hoogstaand onderzoek!
Reflecteren en vooruitkijken
Reflectie en evaluatie zijn belangrijke onderdelen van het Developmentprogramma. Je besteedt ook aandacht aan reflectie op je ontwikkeling als professional, leider en persoon. Wat zijn je internationale ambities? Welk effect heeft het volgen van dit studieprogramma op je gehad en wat wil je nog ontwikkelen? In een essay zet je uiteen wat je doelen en ambities zijn voor de toekomst, hoe de MBA hierop van invloed is geweest in de voorgaande maanden en wat je onderwerp wordt voor je onderzoek. Zo ben je, met de steun van je coach, optimaal voorbereid op het laatste onderdeel van de MBA: afstuderen.Afstuderen
Een onmisbaar deel van jouw weg naar succes en de kroon op je MBA-opleiding: je afstudeeronderzoek. Hierin laat je zien wat je hebt geleerd, wat je kunt en in welke richting je je carrière straks voortzet. Je werkt aan verdere verdieping en extra expertise, ondersteund door je coach en docenten.
Doe onderzoek naar een maatschappelijk relevante ontwikkeling en geef een advies over een onderwerp binnen de branche waarin jouw hart ligt. Je kiest een vraagstuk dat past bij jouw persoonlijkheid, ambities en wensen. Als MBA-student bij Tio gaan deuren voor je open: bedrijven in jouw eigen en ons netwerk willen graag met je samenwerken.Researchweek
Tijdens de Researchweek zorg je ervoor dat je genoeg weet over het inrichten van een afstudeeropdracht op MBA-niveau. Je verkent de kaders en mogelijkheden van het onderzoek dat je gaat uitvoeren. Onderzoeksmethoden, datainterpretatie en theoretische kadering: alles komt aan bod.Afstudeeronderzoek
Je kunt je afstudeeronderzoek doen binnen de specialisatierichting die jij hebt gekozen. Maar je kunt ook een andere kant op; meer richting een van de andere specialisaties.Alle studenten werken op dezelfde manier aan hun onderzoek: in kleine afstudeerkringen geef je via peerreview feedback op elkaars werk. Ook leer je hoe je jouw onderzoeksvraag afbakent zodat je daadwerkelijk meet wat je wilt meten. Tenslotte formuleer je op basis van jouw bevindingen een advies.
De keuze is aan jou
Bij Tio heb je zelf de regie. Je kiest een onderwerp dat aansluit bij jouw leerproces en ontwikkeling, maar ook bijdraagt aan de maatschappij. Doordat alle MBA-studenten zelf mogen kiezen welke vraag ze in hun onderzoek willen beantwoorden én doordat iedereen een eigen specialisatie kiest, is de variatie binnen de afstudeeronderzoeken groot.Eerdere MBA-studenten bij Tio pakten bijvoorbeeld pestgedrag op de werkvloer aan en voerden een finance-onderzoek uit naar hoe banken kunnen inspelen op het beleggingsgedrag van jongeren. Ook zijn er studies gedaan naar het nut van de digitalisering van medische zorg, naar de uitdagingen van online vergaderen en naar psychologische veiligheid, inclusiviteit en diversiteit op de werkvloer.
Wat doe je bij de Master of Business Administration?
- Master of Business Administration programme at Tio University
- MBA students on study trip in Berlin