Tio’s assistent-vestigingsmanager Nadja over haar werkzaamheden
Als assistent-vestigingsmanager van Tio Rotterdam is Nadja Hilderink als een spin in het web. Van studentzaken tot de organisatie van vestigingsactiviteiten, en van de verantwoording voor de receptie tot het regelen van logistieke zaken; ze doet het allemaal. Maar de grootste uitdaging van haar functie? Dat zijn ongetwijfeld de lesroosters. Nadja: “Gelukkig ben ik gek op puzzelen!”
De werkzaamheden van een assistent-vestigingsmanager
“Mijn hoofdtaken zijn in principe roosters maken en studentzaken”, vertelt Nadja. “Mijn collega assistent-vestigingsmanager is verantwoordelijk voor de events. Maar veel werkzaamheden lopen in elkaar over; regelmatig helpen we elkaar waar nodig.”
Persoonlijk contact met studenten
Het persoonlijke contact met de studenten vindt Nadja ontzettend leuk. “Ik heb hiervoor als docent bij Tio gewerkt, voornamelijk als docent van de toeristische vakken, en werkte toen met een deel van de studenten. Nu in deze functie, als assistent-vestigingsmanager, krijg ik met alle studenten te maken. Vrij intensief contact vaak, dat is heel leuk. En met de docenten trouwens ook.”
“Omdat Tio zo kleinschalig is”, gaat Nadja verder, “ken ik veel studenten bij naam en gezicht. We hebben per semester zo’n 350 studenten op deze vestiging en die leer je vaak allemaal kennen. Dat kleinschalige en persoonlijke is voor de studenten prettig, maar voor ons als staf ook.”
Van tentamenrooster tot lesrooster
Eén van grootste uitdagingen van Nadja’s functie is het maken van de roosters. “Twee keer per jaar maak ik de lesroosters voor de studenten en de docenten van Tio Rotterdam. Daarnaast maak ik vijf keer per jaar de tentamenroosters, die zijn vestigingsoverstijgend, dus voor alle vestigingen samen”, vertelt Nadja. Ze lacht: “Maar de lesroosters zijn toch wel de grootste klus iedere keer.”
Van 1000 lesuren naar één lesrooster
“Je moet rekening houden met zo’n 1000 lesuren, circa 350 studenten en 65 docenten, die allemaal hun wensen hebben”, legt Nadja uit. “Je krijgt te maken met zo veel verschillende factoren: beschikbaarheid van docenten, combinaties van lessen, variaties van keuzevakken, studenten met verschillende taalniveaus, minors, meerdere instroommomenten per jaar, etc.”
Ingewikkelde puzzel
Geen makkelijke opgave dus! “Nee, zeker niet. Uiteindelijk lukt het altijd wel, hoor, maar het is ieder semester weer een flinke klus. Het doel is altijd een zo strak mogelijk rooster met zo min mogelijk tussenuren, maximaal vijf per week. Je hebt met veel verschillende factoren te maken, dat maakt het ingewikkeld. Het is iedere keer weer een puzzel”, zegt Nadja tot slot. Met een knipoog: “maar dan wel een Rubiks Cube, en geen legpuzzel!”