De grootste online bloemenspecialist van Europa, Bakker.com, verwerkt zo’n 55.000 orders per dag. Maar dat is niet genoeg: ze willen er 10% bij. Hoe doe je dat? Simpel: vraag Tio-studenten Commerciële Economie en Ondernemerschap om advies! Vandaag, tijdens een spannende online finale van de E-commerce Week, presenteerden de studenten hun ideeën. En opdrachtgever Bakker.com? Die was héél blij: “Wat een su-per-toffe dingen hebben we vandaag gehoord, wij zijn heel enthousiast!”
Aan de bak voor Bakker.com
Studenten mochten tijdens deze E-commerce Week aan de slag voor bloemenspecialist Bakker.com. De opdracht voor de studenten: bedenk een plan om de gemiddelde orderwaarde van de klanten van Bakker.com met 10% te verhogen. Vol enthousiasme zijn de studenten deze week in teams aan de slag gegaan. Tijdens de week werden ze bijgestaan door docenten en brancheprofessionals voor raad en daad.
Veel creativiteit tijdens online finale
De finale vandaag was het slotstuk van de E-commerce Week. Welk team komt met het beste plan? Een voor een presenteren de negen finaleteams hun ideeën voor de jury. Best spannend, want dat gebeurt allemaal online via Teams, terwijl hun medestudenten live meekijken. De meest originele en creatieve ideeën, filmpjes en presentaties komen voorbij.
Opdrachtgever: ik ben enthousiast!
Janine Brieskorn, marketingmanager bij Bakker.com, is degene die de opdracht afgelopen maandag aan de studenten gaf. Ze kon niet wachten tot ze vandaag alle ideeën van de studenten zou horen. En, wat vindt ze ervan? “De week is heel goed verlopen, dus ik was vol spanning vanmorgen. De studenten hebben mij echt verrast: ik heb zulke su-per-toffe dingen gehoord vandaag! Ik vind het heel knap hoe goed de studenten geluisterd hebben naar ons verhaal en hoe goed ze het opgepakt hebben. Loyaliteit, klantdata, pakketdeals, e-mailmarketing; overal is aan gedacht. Ik ben heel enthousiast!”
Spectaculaire bekendmaking
De bekendmaking van de winnaars vindt plaats tijdens een spectaculaire (online) award show die muzikaal ingeleid wordt door dj Kav Verhouzer. En dan is het tijd voor de prijsuitreiking! Team 9, Match-Up, gaat er uiteindelijk met de winst vandoor! Dit team had een aantal zeer verrassende en creatieve ideeën, zoals een stekjesabonnement en gamification-opties, en had met onderzoek goed onderbouwd hoe de orderwaarde zelfs met 20% omhoog kon! Janine van Bakker.com: “Heel leuk om te horen, super gepresenteerd en zij zaten heel goed in de materie. Het hele pakket klopt gewoon. Ik vind dit idee echt te gek!” De winnaars gaan naar huis met een cheque van € 500,- én natuurlijk een mooie plant van Bakker.com.