“Al met al een zeer goede opleiding die nauw aansluit bij de competentieontwikkeling die de markt vraagt”, zegt de e-Academy over de opleiding Commerciële Economie en Ondernemerschap van Hogeschool Tio. De hbo-opleiding voldoet aan de strengere eisen van Thuiswinkel e-Academy en is dan ook gehercertificeerd door de organisatie.
Commerciële Economie en Ondernemerschap (voorheen EMS: E-commerce Marketing Sales) scoort zeer goed op vijf van de zes competenties die e-commercebedrijven vragen in de praktijk. Op één competentie behaalt de studie een ruim voldoende.
- Over de competentie juridisch/ethisch is de e-Academy in het bijzonder enthousiast: “De commissie is zeer verheugd dat Tio, als één van de weinige opleidingen in Nederland, goed aandacht besteed aan MVO-beleid en de aspecten van de Nederlandse e-commerce wetgeving.”
- Daarnaast stelt het verslag dat de competentie planning en beleid “vanuit een brede visie en aan de hand van diverse vakgebieden wordt gedoceerd.”
- Ook product management wordt volgens de e-Academy zowel in theorie als in praktijkopdrachten goed ingevuld.
- Wat betreft transactie is het oordeel dat “naast de analysevaardigheden ook praktische vaardigheden zeer goed worden ingevuld.”
- Voor de competentie communicatie uit de organisatie eveneens waardering, vanwege de theoretische en praktische aanpak van Tio.
- Voor het onderdeel organisatie ontvangt de opleiding vooralsnog een ruim voldoende. De e-Academy ziet graag meer aandacht voor agile werkmethoden. Agile werken is opgenomen in het derde studiejaar, dat start in september 2017.
Studente Jady over haar studie Commerciële Economie en Ondernemerschap:
“Ik vind het interessant dat deze opleiding zich vooral richt op de toekomst. Met dit diploma word je echt een specialist op het gebied van digitale marketing en communicatie.”
Commerciële Economie en Ondernemerschap is de eerste marketingopleiding in Nederland met een sterke nadruk op e-commerce.