“Vorig jaar hadden we onze eerste Tio-stagiaire, Noor. De lat ligt nu hoog!”, zegt Tomas Hesseling, een van de twee eigenaren van ShopWorks. Het bedrijf richt zich vooral op e-commerce, de bouw van webshops, maar ontwikkelt ook reguliere websites en apps. “Er is echt behoefte aan mensen die gericht zijn opgeleid op het gebied van e-commerce. Het is ook belangrijk dat onze stagiairs hierin geïnteresseerd zijn.”
Top van e-commercebureaus in Nederland
ShopWorks is in 2011 officieel gestart en richtte zich voornamelijk op de ontwikkeling van webshops. “Inmiddels ontwikkelen we ook vaak reguliere websites en apps”, vertelt Tomas. “We vinden het belangrijk dat onze klanten hun investering terugverdienen en zijn hierin transparant. Mooi om te zien is dat de markt ons waardeert. Zo behaalde ShopWorks in 2017 een gedeelde tweede plaats op de Emerce 100-lijst van beste e-commercebureaus.”
Accountmanagement en marketing
Stagiairs ervaren bij ShopWorks zowel de accountmanagement- als de marketingkant van de zaak. “Stagiairs gaan al snel mee naar gesprekken met opdrachtgevers om in de praktijk te zien wat het vak van accountmanager inhoudt”, licht Tomas toe. “Maar ze schrijven ook webartikelen en helpen bij het organiseren van events. Noor schreef bijvoorbeeld ook zelf mee aan offertes. Je leert als stagiair onze manier van presenteren en je leert correct zakelijk taalgebruik.”
Stage bij ShopWorks sluit aan op e-commercestudie
Vooral studenten Commerciële Economie en Ondernemerschap zullen zich als een vis in het water voelen bij ShopWorks. “Onze sales gaat ook heel erg om de inhoud”, zegt Tomas. “Je moet dus interesse hebben in e-commerce. Het is mooi dat hiervoor bij Tio een gerichte opleiding is. Nederland loopt namelijk voorop in de webshopontwikkeling.”
Sollicitatietip
Studenten die aan de slag willen bij ShopWorks moeten hun inzet en motivatie al tijdens het sollicitatiegesprek laten zien. “Mijn tip voor studenten die bij ons stage willen lopen? Bereid je goed voor en zorg dat je je hebt ingelezen op de branche. Weet wat er speelt, want hiermee kun je je tijdens het eerste gesprek onderscheiden.”