De kop is eraf, de Eventweek is van start! In Pathé Leidsche Rijn kregen tweedejaarsstudenten Hotel- en Eventmanagement de opdracht te horen van hun Eventweek: ontwerp een concept dat het merk Gouden Giraffe ‘next level’ brengt, deelname van merken en bedrijven met hun events verhoogt en het totaal aantal bezoekers vergroot.
Gouden Giraffe en EventBranche
Tijdens de projectweek werken Tio-studenten in groepjes aan een case. Dit jaar is dat een case voor de Gouden Giraffe in samenwerking met evenementenplatform EventBranche. Na de kick-off werken de studenten drie dagen aan hun case. Die presenteren ze vervolgens tijdens de finale aan een driekoppige jury, bestaande uit Maarten Schram van IDEA, Menno Tielemans van TivoliVredenburg en Robin van Leeuwen van EventBranche. Welke groep gaat er met de prijs vandoor?
Dare to be different
Voordat ze starten aan de opdracht, krijgen de studenten de nodige inspiratie mee door gastcolleges van eventprofessional Martijn Timmermans en Sjoerd Weikamp van EventBranche. Over de Gouden Giraffe, originele events en hoe je het beste kunt brainstormen. De belangrijkste boodschap van vandaag: dare to be different!
Werken aan een echte case
“Leuk dat we deze opdracht mogen doen!” zegt Eventmanagementstudente Sabine. Na de gastcolleges in de ochtend hebben de studenten zin om aan de slag te gaan. Hebben ze al plannen hoe zij Gouden Giraffe gaan helpen? Alle groepen zijn nog aan het brainstormen; circustenten, drones en andere ideeën vliegen in het rond. “Dit is echt iets anders dan de Hotel- en Eventweek vorig jaar, leuk dat we een heel nieuw soort project krijgen. Ook is het een voordeel dat we werken voor een echte opdrachtgever, en niet voor een verzonnen case of bedrijf”, aldus Eventmanagementstudente Maureen. Ook studente Merel, die het idee straks waarschijnlijk mag pitchen, vindt het werken aan een echte case een voordeel: “Het leuke is dat je onze ideeën over een paar weken kunt terugzien!”
Op een succesvolle week vol goede ideeën!