Dat de tweedejaarsstudenten Hotel- en Eventmanagement wel raad wisten met een uitdagende case voor The Next Event, bleek vandaag tijdens de spannende finale in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht. De creatieve en veelbelovende concepten vlogen je er om de oren. Het was uiteindelijk een team uit Amsterdam dat met het beste idee kwam. Winnaars Bas en Marc: “Gaaf dat we met ons concept gericht op augmented reality gewonnen hebben!
1 uitdagende case
Hoe richt je de customer journey voor The Next Event zó in dat er meer bezoekers naar het evenement komen? Met die vraag gingen de studenten in groepjes vol enthousiasme aan de slag begin deze week. De hele week zijn de studenten bijgestaan door professionals uit de branche die ze van praktische tips hebben voorzien.
37 overtuigende pitches
Slechts vier dagen kregen de studenten om hun ideeën uit te werken, maar dat was aan niets te merken tijdens de spannende finale op vrijdag. Met strakke pitches gingen de studenten van alle vijf de vestigingen de strijd met elkaar aan om de jury te overtuigen. Originele ideeën en overtuigende presentaties van 37 teams passeerden de revue. De lat lag hoog!
4 verraste juryleden
Ook de jury, bestaande uit professionals uit het vakgebied, was het hoge niveau van de pitches niet ontgaan. Gebert Janssen, Tio-docent en managing director bij Eventarchitect group, vlak voordat de winnaars bekend werden gemaakt: “Ik ben heel trots op wat de studenten hebben neergezet. Het niveau lijkt ieder jaar wel hoger te liggen!”
8 dolblije winnaars
En dan wordt de winnaar van de Eventweek 2019 bekendgemaakt: team 9 van Tio Amsterdam (Pieter Bax, Bas Goossens, Marc van der Linden, Zoë des Tombe, Denise Ruigrok, Jennefer de Groot, Jasmijn Vogelaar en Sam Reus) gaat met de winst naar huis! Zij ontwikkelden een concept waarbij ingespeeld wordt op de beleving van de bezoekers door middel van technologie.
Marc en Bas: “Gaaf dat we gewonnen hebben! De andere ideeën waren ook heel goed; we denken dat wij ons hebben weten te onderscheiden door ons gebruik van augmented reality. Gedurende de week gingen we steeds meer geloven in dit idee; we hadden goede hoop om te winnen!”
En nóg 2 trotse winnaars
De beste pitch is gewonnen door team 26 uit Rotterdam (“een goed concept en geweldige presentatievaardigheden”, aldus de jury) en de prijs voor de beste video ging naar team 31 uit Rotterdam (“geweldige video, helder en professioneel, het had alles!”, aldus de jury).
Alle winnaars van harte gefeliciteerd!