"Grand Hotel Huis ter Duin biedt stagiairs altijd meteen een actieve, betrokken rol binnen de teams", vertelt Yuri Dries, Food and Beverage Service Manager bij het hotel. “We vinden het belangrijk dat alle studenten de kans krijgen om in de praktijk te brengen wat ze op de opleiding leren. Tio-stagiairs maken wat dat betreft stuk voor stuk een goede indruk.”
Yuri Dries is verantwoordelijk voor een diversiteit aan Food and Beverage (F&B) afdelingen binnen het hotel. De werving en selectie van stagiairs en andere medewerkers maakt daar onderdeel van uit. “Studenten die de internationale hotellerie in willen en op zoek zijn naar een uniek bedrijf, zijn bij Huis ter Duin op hun plek!” Dat het hotel waarde hecht aan het goed in de praktijk opleiden van de toekomstgeneratie is wel duidelijk. “Huis ter Duin ziet een stagiair niet als een stagiair, maar als een volwaardig teamlid.”
Verantwoordelijkheden
Na een opleidingstraject kunnen stagiairs bij de F&B-afdelingen van Huis ter Duin bijvoorbeeld volledig meedraaien in het servies. Of ze krijgen de verantwoordelijkheid over een deel van het restaurant. Yuri vult aan: “Dat betekent dat ze – op basis van onze richtlijnen – onder andere service verlenen aan onze gasten, commerciële vaardigheden inzetten en een financiële verantwoordelijkheid hebben .”
Het hotel houdt rekening met de achtergrond van stagiairs. “Van beginner tot ervaren horecamedewerker, elke student krijgt een passend opleidingstraject bij ons. Voor alle stagiairs geldt uiteraard dat ze zich goed moeten voorbereiden, zodat ze gasten gedegen kunnen adviseren.
Goede indruk Tio-stagiairs
Stagiairs krijgen bij Huis ter Duin alle kans om zich te ontwikkelen en veel te leren, maar daar moeten ze wel iets voor doen. Grijpen Tio-studenten die kans? “Ja, zeker”, reageert Yuri. “De Tio-stagiairs hebben stuk voor stuk een goede indruk gemaakt. Wat we bij Tio-studenten zien, is dat ze vaak al ervaren zijn. Het is prettig dat je elkaar vaktechnisch al beter begrijpt. Met een dergelijk niveau kunnen stagiairs ook makkelijker een groei- en ontwikkelingsproces ingaan. Er zijn zelfs studenten die na hun stageperiode bij ons in dienst zijn getreden en hier nog steeds werken. Sommige combineren het werk met hun opleiding, anderen hebben een vast dienstverband. Wij zien iedere student die we opnemen in onze teams dan ook als een investering, het is de nieuwe generatie.”
Op speeddate bij Huis ter Duin
In het najaar organiseerde Grand Hotel Huis ter Duin speciaal voor Tio-studenten een informatiedag. “Studenten konden bij ons op speeddate, kregen een rondleiding, konden indrukken delen. Aan het einde van de dag hebben we gelijk een aantal studenten opgenomen in onze teams voor hun stage. Studenten Hotelmanagement en Hotel- en Eventmanagement van elke Tio-locatie waren vertegenwoordigd.”
Kom langs!
Wat is de ultieme tip van Yuri aan Tio-studenten? “Kijk verder dan onze website en vacatureteksten, kom gewoon een keertje langs. Pak de telefoon op, of mail me, ik maak tijd voor je vrij. Ik vind het alleen maar leuk om een rondleiding te geven en ons bedrijf een gezicht te geven. Voor de student zelf is het ook veel leuker om de organisatie meteen in het echt te zien.”
Volg Yuri Dries op LinkedIn.