Hotelmanagementstudente Irmy Harcksen loopt stage in één van de mooiste hotels van Nederland: het Intercontinental Amstel Amsterdam. Ze werkt op de afdeling front-office en heeft het hier erg naar haar zin. “Deze kans wilde ik niet missen.”
Irmy, derde van rechts
Irmy: “Ik wilde graag in een hotel met klasse werken. Het InterContinental Amstel Amsterdam heeft die klasse en bijna iedereen in Nederland kent het hotel. Dat vond ik een bijzondere uitdaging. Gasten hebben hoge verwachtingen van het hotel en ik wilde kijken of ik die samen met mijn collega’s waar kon maken. Toen ik tijdens de Tio Career Event in gesprek kwam met de manager personeelszaken, vond ik dat ik deze kans echt niet mocht missen.”
Front-office: erg belangrijk
“Het InterContinental Amstel Amsterdam is een superdeluxe vijfsterrenhotel en onderscheidt zich van andere hotels door de fantastische service. Ik werk achter de front-office. Dit betekent dat ik de gasten incheck, uitcheck en een luisterend oor voor hen ben. Er zijn bepaalde checks die je moet doen en ik maak ook reserveringen. De front-office is het eerste en het laatste wat de gasten zien van een hotel, en is daarom erg belangrijk. Het eerste en het laatste moment blijven de gasten namelijk het meest bij.”
Bekende mensen
“Bij de front-office komen alle vragen binnen, dat is erg leuk want je maakt heel veel mee. Er komen veel bekende mensen bij het InterContinental Amstel Amsterdam. Daarnaast is het bijzonder om te zien hoe mensen met hun geld om gaan. Een tip van 100 euro is hier bijvoorbeeld niet heel raar. Wat ik minder leuk vindt, is dat er ook gasten zijn die denken dat je werkelijk alles voor je doet. Er zijn natuurlijk grenzen aan wat we kunnen doen.”
Goed gevoel
“Van tevoren was ik wel bang dat mijn collega’s erg stug zouden zijn, maar dat viel heel erg mee. Ik heb een heel leuk team en heb het erg naar mijn zin. De meeste gasten zijn erg aardig en het geeft me een goed gevoel om het hen naar hun zin te maken. Het is ook leuk om bij de check-out allemaal leuke verhalen te horen.”