Zo’n vijf jaar geleden zag online reisorganisatie trip.me het licht in Berlijn. Inmiddels gaat deze veelbelovende organisatie, die reizigers een unieke ervaring biedt door ze in contact te brengen met lokale experts, als een speer. Oud-Tio-student Edgar Fluijt is er marketingmanager: “Ik heb veel geluk om bij trip.me mijn passies voor marketing en reizen te kunnen combineren!”
Authentieke reiservaringen
Vanaf zijn tijdelijke werkplek in Portugal vertelt Edgar vol passie over trip.me. “Bij trip.me brengen we reizigers in direct contact met lokale reisagenten. We halen de tussenpersoon van de touroperator uit de keten, zodat reizigers een betere en meer authentieke ervaring hebben. Niemand kent onze bestemmingen beter dan onze lokale agenten. Reizigers betalen daardoor minder terwijl de lokale agenten meer overhouden.”
Uitdagende werkomgeving
“Ik ben verantwoordelijk voor het marketingteam en houd me voornamelijk bezig met online marketing en het optimaliseren van de campagnes”, vertelt Edgar enthousiast verder. “Ik hou van marketing en van creatief bezig zijn. Ik vind het mooi dat de wereld van online marketing zo snel verandert, dat maakt het uitdagend. Het doel is om zo veel mogelijk mensen kennis te laten maken met trip.me. Dat lukt, want het aantal reizigers groeit. Net als het team en het aantal partners; trip.me is een bedrijf in ontwikkeling en dat is heel leuk.”
Van Tio naar trip.me
“Dankzij Tio heb ik het toerisme leren begrijpen, hoe de hele reiswereld in elkaar steekt”, vertelt Edgar verder. Hij wist al vroeg dat hij iets wilde met zijn liefde voor reizen. Met een goed gevoel kijkt hij terug op zijn hbo-opleiding Internationaal Toeristisch Management. “Ik voelde me thuis op Tio; die kleinschaligheid sprak me aan. Daarnaast vond ik het fijn dat je les kreeg van docenten uit de praktijk, dat was leerzaam. Nu kan ik alles zelf in de praktijk brengen.”
Best of both worlds
Bij trip.me lijkt alles samen te komen voor Edgar. “Ik werk met een heel internationaal team, dat is heel leuk. Iedereen bij trip.me heeft wel een passie voor reizen. Dat moet ook wel als je voor een reisorganisatie werkt, denk ik”, zegt hij lachend. “Ik hou van reizen; nieuwe culturen ontdekken vind ik interessant. Ik heb veel geluk dat ik het bij trip.me kan combineren met mijn passie voor marketing!”
Edgar vertelt over zijn online marketing job in 2 minuten
Volg Edgar op LinkedIn.