Welke gaten zitten er nog in de horecamarkt? Dat zochten Tio-studenten Hotel- en Eventmanagement uit tijdens het project Food and Beverage Management. Zij ontwikkelden een nieuw horecaconcept, en de beste vijf teams strijden om de winst tijdens de spannende finale!
Alles rond het starten van een onderneming
Van pizzapunten tot cocktails en van croissantjes tot Japanse shows: de studenten hebben de afgelopen weken duidelijk niet stilgezeten! Niet alleen bedachten ze een nieuw restaurantconcept; in het project gingen ze ook bezig met andere zaken die spelen rondom het starten van een onderneming, zoals de marketing, operationele zaken en de financiën. Tijdens de online finale presenteren de vijf beste teams hun plannen.
Rodeo: nooit meer pizzakeuzestress
Team Rodeo kwam met een interessant pizzaconcept waarbij klanten niet een hele pizza bestellen, maar losse punten kunnen uitkiezen. Nooit meer keuzestress in de pizzeria! En een extra voordeel: met dit concept gaan ze voedselverspilling tegen. Mensen eten een hele pizza namelijk vaak niet op, maar hier kunnen ze steeds een puntje erbij pakken als ze nog trek hebben. Slim bedacht!
Miklusu: dineren in Japanse sferen
Chique Japans dineren aan de Amstel in Amsterdam, dat kan bij restaurant Miklusu. Dineren bij Miklusu is een beleving, met een combinatie van gerechten en allerlei – voor een deel prikkelende – optredens. Echt een avondje uit!
Dame: lekker aan de cocktails
De studenten van team ‘Dame’ presenteren hun bedrijfsplan vanachter een bar, en beginnen met het maken van een cocktail. Deze mixdrankjes spelen een belangrijke rol in hun concept: een cocktailbar annex restaurant met een kleine kaart.
Zaferano: nog meer cocktails
De cocktailsfeer zit er lekker in: ook team ‘Zaferano’ wil graag een cocktailbar openen. Deze bar, die in Breukelen gevestigd zou worden, biedt naast cocktails heerlijke snacks aan. En de gasten wanen zich in Italiaanse sferen, want de bar is helemaal ingericht in Italiaanse stijl.
Fransje: ontbijt en lunch op z’n Frans
Een Frans ontbijt- en lunchrestaurant met een Brabantse twist: dat is Fransje! De jury is het meest onder de indruk van de originaliteit van dit concept. Bovendien is de financiële en bedrijfsmatige onderbouwing volgens hen tiptop in orde. Reden genoeg dus om Danique van der Heijden en Cato van der Werf, de studenten achter dit concept, uit te roepen tot winnaars van de finale Food and Beverage Management!