Jady Soogea studeert Commerciële Economie en Ondernemerschap en loopt stage bij Hearst Magazines: "Met de opleiding Commerciële Economie en Ondernemerschap word je echt een specialist op het gebied van digitale marketing en communicatie. Bij Hearst Magazines houd ik me vooral bezig met de webshops. Ik spot nieuwe trends, brainstorm over nieuwe producten en schrijf content.”
Theorie in de praktijk
Met haar stage krijgt Jady echt een kijkje achter de schermen, vertelt ze. “Wat komt er allemaal kijken bij een succesvolle webshop en via welke content worden de producten het beste verkocht? Heel interessant is de affiliate marketing, waarbij we samenwerken met diverse partners. Onze webshop is namelijk een schakel tussen de consument en de webshops van de tijdschriften van Hearst Magazines, zoals ELLE. Eigenlijk biedt onze webshop een soort persoonlijk stijladvies. Het is een zeer leerzame stage, vooral omdat je alle theorie uit de lessen nu in de praktijk toepast."
Communicatieve vaardigheden
De modeliefhebster is helemaal op haar plek op haar stage: “Ik vind het erg leuk om mij bezig te mogen houden met het spotten van nieuwe trends en dit om te zetten in content voor de webshop. Daarnaast heb ik veel geleerd op het gebied van communicatie, zowel intern als extern. Ik kan goed overleggen met mijn bedrijfsbegeleider, waardoor ik me kan blijven ontwikkelen. Ik mag bij Hearst Magazines ook steeds aangeven waar ik mij in wil verdiepen, dan kijkt de organisatie wat er binnen het bedrijf allemaal mogelijk is.”
Specialist in de digitale wereld
Jady heeft heel bewust voor de opleiding Commerciële Economie en Ondernemerschap gekozen: “Ik vind het interessant dat deze opleiding zich vooral richt op de toekomst. Met dit diploma wordt je echt een specialist op het gebied van digitale marketing en communicatie, omdat er extra aandacht is voor e-commerce en online marketing.”
Volg Jady op LinkedIn.