Businessstudenten van Hogeschool Tio duiken tijdens de Financeweek in de financiering van diverse start-ups. Ze nemen de financiële bedrijfsvoering van start-ups onder de loep en nemen een kijkje achter de schermen. Daarbij verzamelen ze relevante informatie, gaan ze aan de slag met een investor pitch deck en presenteren ze deze uiteindelijk.
Investor pitch deck
De lat ligt hoog tijdens de Financeweek. De businessstudenten gaan namelijk aan de slag met échte bedrijven. In slechts vijf dagen tijd moeten de studenten in groepjes op (online) bedrijfsbezoek, relevante informatie verzamelen, een investor pitch deck maken én deze presenteren. Een investor pitch deck is een korte presentatie die gebruikt wordt om potentiële investeerders een duidelijk overzicht te geven van een onderneming. In geval van de Financeweek werkt de student hiervoor samen met een startup company. De studenten werven zelf een startup company voor het opstellen van een pitch deck.
Zelf aan de slag
In groepjes gaan de studenten direct aan de slag: hun startup bellen voor een afspraak, het bedrijfsbezoek voorbereiden en het doen van vooronderzoek. Op donderdag moet de pitch van twee minuten klaar zijn. Wie weet de jury te overtuigen?
De winnaar
De finaledag is dit jaar online. Vrijdagochtend maakt de jury, bestaande uit Heerd Jan Hoogeveen en Simone van Slooten, de top 3 bekend. De drie genomineerde teams krijgen nog één keer de kans om de jury te overtuigen. Nadat er nog een aantal kritische vragen worden gesteld, gaat de jury in beraad. Spannend! Team 4 van Tio Amsterdam gaat er met de eerste prijs vandoor en wint maar liefst € 500,- cash. De eerste reactie van de winnende studenten: “Hier zijn wij echt super blij mee. Heel erg leuk dat wij gewonnen hebben!”