Toerismestudente Samira el Moussaoui heeft samen met haar team tijdens de Reiswerk Student Challenge in Macedonië een prijs gewonnen voor het bedenken van een nieuw concept voor TUI: de Dream swiper! De prijs: het uitwerken van dit concept binnen TUI.
Toerismestudenten Hannah Whittle, Samira el Moussaoui, Sanne-Marijn Bakkes, Annemarijn Bruinsma, Romy Salomons, Ryan Bakker en Laura Elbers waren samen met docente Nicole Nelis-Polak in Macedonië voor de Reiswerk Studenten Challenge, een event voor excellente hbo-studenten.
Tijdens deze vijfdaagse challenge ontdekken de deelnemende studenten door het spelen van de levensechte Reiswerkgame welke uitdagingen het werken in de reisbranche biedt. Deelnemende reisbedrijven ontmoeten als eerste het talent van dat jaar.
Studente Samira el Moussaoui vertelt hoe zij de challenge heeft ervaren: "Op maandag begon de Reiswerk Studenten Challenge. We werden om 3 uur ‘s nachts verwacht op het vliegveld. We vlogen met TUIfly richting Ohrid, Macedonië. De reis werd gesponsord en georganiseerd door TUI, Reiswerk, ANVR, SGR, Pyton en Schiphol Sunny Cars. Hier hebben wij 5 dagen lang keihard gewerkt, ons zelf leren kennen, maar ook ons grenzen verlegd. Alle groepen kregen opdrachten waar je iedere dag aan kon werken."
Promotie video
"Zo heeft elke groep een promotievideo opgenomen over Ohrid, een pitch gepresenteerd over de stad op de universiteit van Ohrid en als woordvoerder een persconferentie gehouden. De leukste opdracht was op pad gaan met de auto door Ohrid om vervolgens Patjes te winnen. We kregen allen 5 vragen met bijbehorende foto’s. We wisten niet welke foto bij welke vraag hoorde dit maakte het spel nog spannender. Het was een onderdeel van het programma 3 op reis. Dit was echt geweldig. We reden door de stad heen niet wetende waar we naar toe moesten, maar tegelijkertijd wel de prachtige omgeving zien. Praten met locals, je merkte de spanning en iedereen wilde winnen.
Iedere dag werden wij geïnspireerd door diverse sprekers. De sprekers die mij het meest zijn bijgebleven zijn vooral Petra Kok, Manager communicatie TUI, Monique van Aalst, Loopbaancoach Kompassi en Erik Jan Reuver, directeur SGR. Ook hebben wij kunnen genieten van een College Tour van Arjan Kers, General Manager TUI. Wat is dit een bijzonder mens! Tijdens de College Tour kon iedereen tussendoor vragen stellen. We hebben ontzettend veel geleerd van deze sprekers en zijn hen zeer dankbaar voor deze ervaring."
Businessplan
"Vanaf de eerste dag hebben mijn team en ik keihard gewerkt aan het businessplan wat uiteindelijk kon resulteren in het uitwerken van het concept bij de marktleider TUI. Het begon meteen goed de eerste challenge in the pocket. We voelden ons goed. Het team was goed op elkaar ingespeeld. We begrepen elkaar en wisten precies waar ieder goed in was. Bij de tweede opdracht begonnen we met het uitwerken van het businessplan en zo zijn wij gekomen op de Dream-Swiper. En toen op de laatste dag moest het concept gepresenteerd worden. Ik vond het spannend en wilde graag winnen. We waren tenslotte niet voor niets zo ver gekomen. En toen kwam het moment dat bekend werd gemaakt welk team gewonnen had, namelijk team 4!"
Mooie ervaring
"Dit was echt een mooie ervaring en heb veel leuke en interessante mensen leren kennen. Ik was ook erg moe en had het zwaar. We moesten maar door en door gaan en ik wilde opgeven, maar heb dit uiteindelijk niet gedaan en als je dan met zo’n resultaat mag afsluiten dan kun je wel echt trots op jezelf zijn. Ik zou iedereen aanraden om hieraan mee te doen als je de kans krijgt. Je hebt tenslotte niks te verliezen!"
Volg Samira op LinkedIn.