Marjet Rusman studeert Hotel- en Eventmanagement in Rotterdam. Haar stage bij Dr2 Events & Campaigns is anders dan de meeste andere stages bij evenementenbureaus. Marjet: "Dr2 Events & Campaigns is een evenementenbureau dat gespecialiseerd is in B2B-evenementen en dus geen publieksevenementen organiseert. Dankzij deze ervaring is mijn kennis over zowel de evenementenbranche als het bedrijfsleven enorm gegroeid."
Jonge onderneming
Dr2 Events & Campaigns is een jong evenementenbureau dat haar deuren opende in januari 2017. Het bureau is een dochteronderneming van Dröge & van Drimmelen, een kantoor gespecialiseerd in corporate communication en public affairs. Doordat veel klanten/relaties van Dröge & van Drimmelen naar aanleiding van hun advies behoefte hadden aan een evenement, is Dr2 Events & Campaigns ontstaan om deze behoefte professioneel te kunnen waarborgen.
Opdrachtgever Coca-Cola
"Tijdens mijn stage zijn we bij Dr2 Events & Campaigns begonnen aan een grote opdracht voor Coca-Cola. Tijdens het voortraject van deze opdracht mocht ik helpen met het voorbereiden van de presentatie die gehouden werd voor het projectteam. Ook hielp ik met punten voor de planning van het evenement en de planning invullen. Ondanks dat het evenement pas aan het einde van dit jaar plaatsvindt, mag ik wel langskomen om de uitvoering ervan mee te maken."
Tips en tricks
De evenementen die Dr2 Events & Campaigns organiseert zijn businessgerelateerde evenementen. Het bedrijf bestaat nog niet zo lang, maar de tweekoppige directie gaat al wel even mee in de branche. Sabine Nuijten, één van de twee directieleden, is al meer dan twintig jaar werkzaam in de event- en livecommunicatiebranche en heeft voor verschillende bureaus gewerkt. Karianne van der Weijden, het andere directielid, heeft twaalf jaar voor Dröge & van Drimmelen gewerkt.
"Sabine en Karianne hebben me erg goed begeleid. Van hen heb ik veel tips en tricks ontvangen die ik na mijn studie kan gebruiken als ik zelf in de evenementenbranche ga werken. Het feit dat ik me met Dr2 Events & Campaigns vooral op B2B-evenementen heb gericht maakte deze stage juist zo leuk en uitdagend."
Volg Marjet op LinkedIn.