De Spaanse vakantieverhuurorganisatie Muchosol is aan het uitbreiden en wil zich meer op de Nederlandse markt gaan richten. Aan studente Commerciële Economie en Ondernemerschap Soraya Hoogeveen de taak om hier, als enige Nederlandse binnen het bedrijf, een vliegende start mee te maken. Soraya: “Het is leuk als je merkt dat je inspanningen al gelijk effect hebben!”
“Muchosol is een internationale organisatie gespecialiseerd in het verhuren van vakantieaccommodaties in Europa”, vertelt Soraya. “Het bedrijf bemiddelt eigenlijk tussen klanten en makelaars die appartementen en villa’s verhuren. Eerst was Muchosol alleen op Spanje gericht, maar nu zijn we aan het uitbreiden naar de rest van Europa; zoals Engeland, Frankrijk, Duitsland én dus Nederland.”
Van naamsbekendheid creëren tot contentmarketing
“Tijdens mijn stage houd ik me vooral bezig met de Nederlandse markt”, vertelt Soraya enthousiast. “Ik ben namelijk de enige hier die Nederlands spreekt. Tot mijn werkzaamheden behoren o.a. het schrijven en versturen van nieuwsbrieven, het beheren van de socialmediakanalen, het creëren van naamsbekendheid, het schrijven van blogs, het bijhouden van rankings en zoekmachinemarketing.”
“Het werk is erg gevarieerd en het is leuk dat ik zo veel verantwoordelijkheid en vrijheid krijg”, gaat Soraya verder. “Daarnaast luisteren ze hier echt naar me en is er veel ruimte voor eigen inbreng. Dat is fijn.”
Baangarantie na studie
Soraya is tweedejaarsstudent Commerciële Economie en Ondernemerschap. “Ik wilde graag een opleiding met economie en marketing. Toen ik van deze nieuwe opleiding van Tio hoorde, leek me dat heel interessant, zeker omdat er dankzij de e-commercekant veel baangarantie is. Daarnaast sprak de kleinschaligheid van Tio mij erg aan. Ik heb zeker geen spijt van deze keuze gehad.”
Mooie resultaten
Tijdens haar stage heeft Soraya al veel geleerd. “Ik heb me verder kunnen verdiepen in hoe je klanten in de praktijk beter kan bereiken, ook op internationaal gebied. Daarnaast was de reisbranche nieuw voor mij, dus dat is sowieso leerzaam. Omdat Muchosol nog maar weinig voor de Nederlandse markt gedaan had, heeft veel van wat ik doe al gelijk effect. Dat is heel leuk om te zien!”
Volg Soraya op LinkedIn.