Fantastisch nieuws: na maanden voorbereiden, heeft het Tio-team in Maastricht de EMCup 2016 gewonnen. Dat heeft de jury zojuist bekendgemaakt.
Tio-studenten Marco Verplanke, Anneke van der Werff, Juliette Kromwijk, Sigrid Hoogendoorn en Maaike Rossen laten 29 andere Europese hotelscholen achter zich, dankzij onder meer hun tomeloze inzet, fantastische pitches, ijzersterke paper en wervelende social mediacampagne! De studenten voelden zich gesteund door studenten en docenten, wat voor extra motivatie zorgde.
Van harte gefeliciteerd!
Deze editie van de EMCup staat in het teken van het thema ‘Surfing the Silver Wave’. Tijdens de competitiedagen geven de teams verschillende pitches over dit thema. Maandagavond vond de finale plaats, waar het Tio-team ook al de prijs voor beste pitch won.
'The Golden Package'
Tio-studenten Marco Verplanke, Anneke van der Werff, Juliette Kromwijk, Sigrid Hoogendoorn en Maaike Rossen wonnen de EMCup dankzij onder meer hun tomeloze inzet, fantastische pitches, ijzersterke paper en wervelende social mediacampagne. In hun paper presenteerden ze hun concept 'The Golden Package'. Voor hun presentatie over deze paper, die maximaal 2 minuten mocht duren, wonnen ze de prijs voor beste pitch.
"The 'Golden Package' is a package that can be implemented in every current hotel organization. It is a package with various options that make the experience of a hotel much more attractive in the eyes of the ageing consumers. The consumer has the option to choose his or her own desired services within the package. The package consists of 5 sections, which are Recreational, Cultural, Pampering/Spa, Health related and Hotel related."
Overweldigend
Teamlid Marco Verplanke: "Het was overweldigend. Achteraf gezien waren alle opdrachten leuk en boeiend. Het maken van de video was nog wel het leukst, toen hebben we echt veel lol gehad. Het is een vreemd gevoel dat we klaar zijn. We zijn er al sinds oktober mee bezig. In het begin was het nog wat onwennig. We moesten elkaar leren kennen. Naarmate de tijd vorderde, werd het steeds leuker. We groeiden als team en kregen steeds beter door hoe we optimaal konden functioneren."
Concept ter plekke bedenken
Marco: "Wat de competitie extra spannend maakte, was dat we op de dag zelf ook opdrachten kregen, die we vooraf niet konden voorbereiden. Dat was moeilijk natuurlijk, maar ontzettend leuk. We moesten ter plekke een concept bedenken dat van toepassing zou zijn op de vier door de organisatie beschreven target groups binnen de 'silver wave' en moesten dat plan ook gelijk presenteren. Wij bedachten de 'Silver Buddies'. Een buddy-systeem waarbij de klant op leeftijd wordt gekoppeld aan een buddy, die de klant begeleidt en helpt voorzien in zijn of haar behoeften."
Goede samenwerking
Marco: "Ik denk dat we hebben gewonnen, omdat we de origineelste bevindingen hadden en het bovendien het origineelst hebben gepresenteerd. We hebben ons concept met passie gebracht, omdat we ook echt stonden achter datgene we bedacht hadden. Er waren drie presentatierondes. De laatste, tijdens de finale, was in de grote zaal. Een presentatie dus voor alle deelnemende studenten, de jury, de medewerkers... En toen werden er ook nog lastige vragen gesteld. Maar, we sloegen ons er met ons vijven goed doorheen."