Studente Kaylee Koster heeft voor haar opleiding Steward(ess) Receptionist(e) Host(ess) stage gelopen bij het WestCord Fashion Hotel in Amsterdam. Een uitdagende stage waar ze veel van heeft geleerd. Kaylee: “Stagelopen bij de Front Office is veel meer dan alleen in- en uitchecken. Maar dat ervaar je pas als je hier ook daadwerkelijk hebt meegelopen, het is zeer veelzijdig.”
Business en Career event
Tijdens het bezoeken van het Business Career Event kwam ik langs een stand van het WestCord Fashion Hotel. Ik heb hier direct gevraagd naar de stagemogelijkheden, omdat ik de sfeer en de informatie over het informatie mij direct aansprak. Ze gaven mij een tasje mee met informatie zodat ik dit thuis nog even rustig kon doorlezen. Na een e-mail en twee gesprekken werd ik aangenomen.
WestCord Fashion Hotel
In het 4-sterren WestCord Fashion Hotel krijg je zowel met zakelijke gasten te maken als met toeristen. Het is een internationale en dynamische werkomgeving, waardoor je veel leert. Je talenkennis ontwikkel je snel en je leert in deze omgeving ook goed om te gaan met verschillende culturen. Ik heb stage lopen bij de Front Office. De voornaamste werkzaamheden waren het in- en uitchecken van gasten, telefonische reserveringen aannemen en afhandelen, gasten te woord staan, maar ook het aflopen van de checklist.
Binnen het hotel zijn er drie soorten diensten die je kunt draaien. De vroege dienst – 07.00 tot 15.00 uur -, de late dienst – 15.00 tot 23.00 uur- en de nachtdienst – 23.00 tot 07.00 uur -. Als het erg druk was in het hotel, hielp ik ook graag mee op andere afdelingen. Bijvoorbeeld in het restaurant of bij de wellness.
RoomsDivision en Front Office skills
Het belangrijkste dat ik tot nu toe heb geleerd is de omgang met gasten/mensen. Je moet letten op hoe je de gast aanspreekt, dat je gasten altijd met ‘u’ aanspreekt en dat als de gast ongeduldig is, of onaardig is, dat het belangrijk is dat je wel aardig tegen hen blijft doen. De vakken die voor mij het meest bruikbaar zijn vanuit Tio, zijn: ‘RoomsDivision’ en ‘Front Office skills’. ‘RoomsDivision’ gaat over de theorie over hoe een hotel in elkaar zit. Bij ‘Front Office skills’, krijg je de theorie over de Front Office zelf en leer je deze theorie toe te passen in de praktijk. Maar ook het feit dat talen uitgebreid behandeld worden tijdens de colleges is prettig. Want zodra een Franse gast bijvoorbeeld geen Engels spreekt, is het wel fijn dat je een beetje Frans kunt spreken.
Volg Kaylee op LinkedIn.