Oud eventmanagementstudent Darryl Verbond heeft zijn jongensdroom waargemaakt: zijn eigen bedrijf, Davinium, is een feit. Samen met een oud-studiegenoot bedenkt en organiseert Darryl unieke evementenconcepten. “Ik heb totale creatieve vrijheid en hoef aan niemand verantwoording af te leggen.”
Zelfstandig ondernemer in hart en nieren
Vanaf de basisschool liep Darryl al rond met ideeën voor een eigen bedrijf. Darryl: “Jong en vol ambitie, ik had honderden plannen om iets op te zetten. Nooit vertelde ik mijn plannen, want ik was bang dat iemand mijn idee zou inpikken en er rijk mee zou worden. Uiteindelijk heb ik een netwerk opgebouwd, advies ingewonnen en de daad bij het woord gevoegd. Davinium is het resultaat.” Zelfstandig ondernemen is hard werken. “Als eigenaar ben ik de gehele dag bezig omzet te generen voor Davinium. Geen dag is hetzelfde. De ene dag ben ik op kantoor, aanwezig bij een evenement, op locatiebezoek, woon ik een vergadering bij of heb ik voor Davinium een afspraak bij een potentiële opdrachtgever. Dezelfde avond sta ik in een club om naar een dj te luisteren waarmee we mogelijk kunnen samenwerken. Het is een enorme uitdaging om het juiste team van personen samen te stellen, allen met dezelfde drive en hetzelfde enthousiasme, zodat een evenement succesvol verloopt. Ik waardeer de creatieve vrijheid, zonder dat ik verantwoording hoef af te leggen bij een leidinggevende of directie.”
Voldoening
De afgelopen jaren heeft Darryl al een behoorlijk aantal evenementen georganiseerd. Er waren veel leuke projecten bij, maar eentje was extra bijzonder. “Afgelopen zomer heb ik een rolstoelhockey evenement georganiseerd als onderdeel van een experimenteel onderzoek. Ik wist helemaal niets van hockey en al helemaal niet van rolstoelhockey. Na afloop van het evenement kwam er een jongen van 10 jaar oud naar mij toe, hij wilde mij een hand geven en bedanken voor deze leuke dag. Ik kreeg het er warm van, dat geeft een voldoening!”
Davinium: een begrip in de markt
Davinium is nog lang niet uitontwikkeld. “Davinium moet een begrip worden in de markt, niet alleen in de evenementenbranche maar ook daarbuiten. Met Davinium wil ik een product, een statement, neerzetten dat anderen inspireert om geen genoegen te nemen met ‘het gemiddelde’. Over een paar jaar, als mijn bedrijf financieel sterk genoeg is, wil ik ook vestigingen in het buitenland openen.”
Volg Darryl op LinkedIn.